Studie a metodiky

Doporučené metody pro ŠPZ

2011. Předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk, adolescence a dospělost.

Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí.

Publikace představuje závěrečnou výzkumnou zprávu projektu TAČR TL02000187 „Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí“. Je společnou publikací Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Psychologického ústavu AV ČR a NPI ČR. Sumarizuje veškerá významná zjištění projektu a dává doporučení pro užití metody WJ IV COG u romských dětí. Dostupná je přes e-shop.

Metodická informace k diagnostice rozumových schopností dětí, žáků a studentů ve školských poradenských zařízeních

2015 (aktualizovány přílohy v červnu 2023). Metodika je souhrnem základních principů, které je vhodné respektovat při diagnostice rozumových schopností v ŠPZ. Značná pozornost je věnována rozhodování ve složitějších situacích, např. při posuzování lehkého mentálního postižení a diagnostice žáků sociálně znevýhodněných.