Metodické publikace pro školské poradenství
Annotation
Artetarapie s mentálně postiženými je rozsáhlá a rozličná, tak jako jsou rozmanité i formy mentální retardace - od lehčích forem přes střední až po těžké formy - pásma. Hlavním cílem arteterapie je kompenzace intelektových deficitů populace mentálně postižených, poznávacích funkcí, schopnosti zevšeobecňování a chápání jevů v souvislostech.
|
|
Annotation
Metodická zpráva jako výstup projektu popisuje standardní postupy školských poradenských zařízení - speciálně pedagogických center (SPC) při realizaci poradenských činností ve prospěch žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specificky žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Zpráva shrnuje oblasti působnosti speciálně pedagogických center, legislativní rámec její činnosti, personální zabezpečení, průběh poradenských služeb a základní spisové dokumentace.
|
|
Annotation
Metodická zpráva projektu se týká v minulosti navrženého třístupňového modelu péče, který si kladl za cíl dát podněty pro diagnostiku i následné změny v péči o děti s poruchami učení a chování i o děti s rizikem vzniku poruch učení a chování. Zpráva vychází z šetření, kiteré realizovali školní specialisté v roce 2013. Úvod zprávy obsahuje principy třístupňového modelu péče o děti s poruchami učení a chování a rizika jejich vzniku i konkrétní aktivity školního specialisty, které mohou být oplatňovány ve školách.
|