Screeningové nástroje
Annotation
Původní česká metoda umožňuje časově nenáročnou diagnostiku receptivního slovníku (dítě ukazuje na obrázky vystihující zadané slovo) a schopnosti dítěte opakovat věty přehrávané ze záznamu. Metoda tak umožňuje souběžné posouzení receptivní i expresivní stránky jazykových schopností dítěte ve věku 4;6–7;6.
|
|
Annotation
Pro žáky 1.–2. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na trivium a vybrané kognitivní, motivační, sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 3.–5. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na učení, vybrané kognitivní, motivační, zájmové a sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 8.–9. ročníků: posuzovací škály zaměřené na projevy nadání v českém jazyce, matematice, biologii, chemii a fyzice; didaktické testy z matematiky (dvě paralelní verze), didaktické testy z českého jazyka (hlavní test 1 a doplňkový test 2).
|
|
Annotation
ŠAD-R, revize staršího dotazníku ŠAD (Müllner, Ruisel, Farkaš, 1983), zjišťuje úzkost a úzkostlivost u dětí od 10 do 15 let. Jde o sebeposuzovací škálu, kterou je možné administrovat jak skupinově, tak individuálně. První část dotazníku se zaměřuje na stavovou úzkost, druhá část na rysovou úzkostlivost.
|