Připravenost na školu
Annotation
Originální český nástroj BTFS slouží ke komplexní diagnostice úrovně rozvoje fonologického uvědomování v předškolním věku, tedy ke zjišťování předpokladů a připravenosti dítěte na proces učení se číst a psát. Skládá se z 10 subtestů (např. skládání a rozkládání pseudoslov, test rychlého jmenování, opakování vět) a jeho administrace trvá obvykle 90 - 120 minut. Doporučujeme rozdělit na 2 sezení po 45 - 60 minutách. Vyhodnocení celé baterie je cca 30 minut.
|
|
Annotation
Původní česká metoda umožňuje časově nenáročnou diagnostiku receptivního slovníku (dítě ukazuje na obrázky vystihující zadané slovo) a schopnosti dítěte opakovat věty přehrávané ze záznamu. Metoda tak umožňuje souběžné posouzení receptivní i expresivní stránky jazykových schopností dítěte ve věku 4;6–7;6.
|
|
Annotation
MaTeRS je screeningový nástroj českých autorek, který slouží k posouzení školní připravenosti dítěte před vstupem do školy. Dítě je hodnoceno v 10 různých vývojových oblastech jako je např. vizuomotorika, sluchová percepce, pozornost, řeč apod. První část testu může být administrována skupinově (max. 8 dětí), druhá část, která probíhá bezprostředně poté, vyžaduje individuální vyšetření. Celková doba vyšetření se pohybuje kolem 45 minut.
|