Diagnostika SPU
Annotation
Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností se skládá z 8 testů zaměřených na čtenářské a pisatelské dovednosti a fonematické povědomí. Je určena učitelům, psychologům a dalším specialistům, kteří se potřebují zorientovat v úrovni gramotnostních dovedností žáků 2.-5. ročníků ZŠ. Baterie má české normy pro jednotlivé ročníky a umožňuje tak identifikovat žáky s potížemi při psaní a čtení.
|
|
Annotation
Baterii tvoří celkem 11 subtestů. Subtesty jsou zaměřeny na čtenářské dovednosti, pisatelské dovednosti, fonematické povědomí, grafomotorickou plynulost a rychlé jmenování. Je určena k posouzení gramotnosti v oblasti čtení čtení a psaní u obecné populace a u žáků s podezřením na obtíže z okruhu poruch učení na druhém stupni základního vzdělání.
|
|
Annotation
DISMAS, originální nástroj českých autorů, mapuje rozvoj základních matematických schopností, které se utvářejí v předškolním věku a během 1. stupně základní školy. Lze jej nicméně využít i na 2. stupni ZŠ (6. – 9. ročník) u dětí s obtížemi v matematice. Skládá se z pěti subtestů (číselné řady, představy čísel, matematické pojmy, operační představy a automatizace početních dovedností) a jeho administrace trvá obvykle od 20 do 40 minut (v závislosti na věku dítěte).
|