Didaktické testy a školní dovednosti
Annotation
Původní česká metoda umožňuje časově nenáročnou diagnostiku receptivního slovníku (dítě ukazuje na obrázky vystihující zadané slovo) a schopnosti dítěte opakovat věty přehrávané ze záznamu. Metoda tak umožňuje souběžné posouzení receptivní i expresivní stránky jazykových schopností dítěte ve věku 4;6–7;6.
|
|
Annotation
Pro žáky 1.–2. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na trivium a vybrané kognitivní, motivační, sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 3.–5. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na učení, vybrané kognitivní, motivační, zájmové a sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 8.–9. ročníků: posuzovací škály zaměřené na projevy nadání v českém jazyce, matematice, biologii, chemii a fyzice; didaktické testy z matematiky (dvě paralelní verze), didaktické testy z českého jazyka (hlavní test 1 a doplňkový test 2).
|
|
Annotation
DISMAS, originální nástroj českých autorů, mapuje rozvoj základních matematických schopností, které se utvářejí v předškolním věku a během 1. stupně základní školy. Lze jej nicméně využít i na 2. stupni ZŠ (6. – 9. ročník) u dětí s obtížemi v matematice. Skládá se z pěti subtestů (číselné řady, představy čísel, matematické pojmy, operační představy a automatizace početních dovedností) a jeho administrace trvá obvykle od 20 do 40 minut (v závislosti na věku dítěte).
|