Nadání
Annotation
Pro žáky 1.–2. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na trivium a vybrané kognitivní, motivační, sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 3.–5. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na učení, vybrané kognitivní, motivační, zájmové a sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 8.–9. ročníků: posuzovací škály zaměřené na projevy nadání v českém jazyce, matematice, biologii, chemii a fyzice; didaktické testy z matematiky (dvě paralelní verze), didaktické testy z českého jazyka (hlavní test 1 a doplňkový test 2).
|
|
Annotation
Publikace je zaměřená na odkrytí teoretického pozadí fenoménu nadání, a to v jeho nejednotnosti až protiřečení. Pokouší se vymezit předmět a cíle pedagogiky nadaných, poukázat na pestrost edukačních přístupů a zároveň vytýčit jejich hlavní charakteristiky. Poukazuje na mnohé nejednotné názory, počínaje již samostatným chápáním pojmů nadání a talent, přes jeho definici, identifikaci až po edukační péči. Kromě teroretického rámce poskytuje i konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi.
|
|
Annotation
Tento původní český nástroj je určen k diagnostice tvořivosti především u žáků 1. stupně základní školy. Jako podnětový materiál slouží obrázky smyšlených zvířat, které má testovaná osoba za úkol pojmenovat a vymyslet o nich příběh. V druhé části testu se úkol opakuje, tentokrát je však každé ze zvířat na podnětovém materiálu vyobrazené v kontextu konkrétní situace.
|