Nástroje diagnostiky
Dotazník stylů učení (LSI-CZ)
Dotazník stylů učení je určen pro žáky 3. - 9. ročníků ZŠ a studenty středoškolského stupně školní docházky. Poskytuje údaje o individuálních preferencích při učení - o optimálním prostředí, činnostech při výuce, sociálních a motivačních faktorech, které maximalizují výkon jedince. Dotazník slouží k diagnostice a zároveň nabízí i konkrétní doporučení pro intervence. Je proto vhodný zejména pro učitele, jimž přináší rady, jak zacházet s žáky různých učebních stylů.
Dotazník rodičovského přijetí-odmítnutí PARQ/Control
Baterie PARQ/Control je určena k diagnostice rodinných vztahů. Vychází z teorie rodičovského přijetí a odmítnutí, která je v dotaznících vyjádřena čtyřmi dimenzemi – vřelost/projevy lásky, hostilita/agrese, lhostejnost/zanedbávání a nediferencované odmítnutí. Tvoří ji dotazník pro rodiče, ve kterém posuzují své chování vůči dítěti, a dotazník pro děti od devíti let, které zde hodnotí chování svého otce či matky. Metoda je určena pro psychology, kteří si potřebují rychle utvořit představu o rodinných vztazích svých klientů.
Dotazník sociální opory u dětí a dospívajících
Dotazník sociální opory je českou modifikací amerického dotazníku CASSS (Child and Adolescent Social Support Scale) a je určen pro děti ve školním věku. Umožňuje získat informace o jednotlivých zdrojích sociální opory dítěte (rodiče, učitel, spolužáci, kamarád/ka, lidé ve škole), tedy konkrétně o tom, jak často se dítěti opory dostává a do jaké míry je pro něho důležitá. Dotazník je možné využít jak v individuální práci s klientem, tak jako screeningový nástroj pro vyšetření většího počtu žáků či hodnocení kvality preventivních a intervenčních programů.
Dotazník stylů výchovy pro děti od 8 do 12 let
Dotazník stylů výchovy pro děti od 8 do 12 let vychází z modelu devíti polí profesora Jana Čápa. Umožňuje určit jeden z devíti možných výchovných stylů v rodině dítěte a to na základě posouzení dvou základních dimenzí: emočního vztahu a řízení. Dotazník v kombinaci s údaji dalších metod podstatně přispívá k získání obrazu o rodině dítěte, o rodinné komunikaci a výchově i o osobnosti dítěte. Je použitelný při řešení nejrůznějších výchovných i prospěchových problémů dětí ve věku od 8 do 12 let.
Metodika ke kurzu „Využívání dynamicko-diagnostického přístupu v poradenské praxi“
Publikace nejprve čtenáře seznamuje s teoretickým rámcem dynamického přístupu a pak se věnuje různým praktickým otázkám souvisejícím s realizací dynamického vyřetření. Tyto výkladové části ještě doplňuje soubor kazuistik ilustrujících využití dynamického přístupu v různých poradenských situacích.
Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníku ZŠ
Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností se skládá z 8 testů zaměřených na čtenářské a pisatelské dovednosti a fonematické povědomí. Je určena učitelům, psychologům a dalším specialistům, kteří se potřebují zorientovat v úrovni gramotnostních dovedností žáků 2.-5. ročníků ZŠ. Baterie má české normy pro jednotlivé ročníky a umožňuje tak identifikovat žáky s potížemi při psaní a čtení.