Nástroje diagnostiky
Standardní postupy pedagogicko-psychologických poraden
V této metodice jsou formulovány doporučené postupy pro diagnostické, intervenční a metodické činnosti pedagogicko-psychologických poraden, a to zejména pro oblast péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání. Metodika vychází ze stávající legislativy, nicméně vyjadřuje se i k připravovaným legislativním změnám.
Standardní postupy ve speciálně pedagogickém centru
Metodická zpráva jako výstup projektu popisuje standardní postupy školských poradenských zařízení - speciálně pedagogických center (SPC) při realizaci poradenských činností ve prospěch žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specificky žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Zpráva shrnuje oblasti působnosti speciálně pedagogických center, legislativní rámec její činnosti, personální zabezpečení, průběh poradenských služeb a základní spisové dokumentace.
Třístupňový model péče ve školách zapojených do projektu RAMPS-VIP III
Metodická zpráva projektu se týká v minulosti navrženého třístupňového modelu péče, který si kladl za cíl dát podněty pro diagnostiku i následné změny v péči o děti s poruchami učení a chování i o děti s rizikem vzniku poruch učení a chování. Zpráva vychází z šetření, kiteré realizovali školní specialisté v roce 2013. Úvod zprávy obsahuje principy třístupňového modelu péče o děti s poruchami učení a chování a rizika jejich vzniku i konkrétní aktivity školního specialisty, které mohou být oplatňovány ve školách.
Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením
Diagnostická a metodická příručka pro práci s dětmi a žáky s těžkým zdravotním postižením. Obsahuje řadu jednoduchých diagnostických škál pro posouzení dětí se zdravotním postižením (motorika, poznávací schopnosti, řeč, adaptivní chování) a konkrétní návody pro nácvik žádoucích dovedností.
Základy pedagogiky nadaných
Publikace je zaměřená na odkrytí teoretického pozadí fenoménu nadání, a to v jeho nejednotnosti až protiřečení. Pokouší se vymezit předmět a cíle pedagogiky nadaných, poukázat na pestrost edukačních přístupů a zároveň vytýčit jejich hlavní charakteristiky. Poukazuje na mnohé nejednotné názory, počínaje již samostatným chápáním pojmů nadání a talent, přes jeho definici, identifikaci až po edukační péči. Kromě teroretického rámce poskytuje i konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi.
Zulligerův projektivní test – příručka
Zulligerův Test byl vyvinut z testu Rorschachova na žádost švýcarské armády, která potřebovala metodu k rozlišení schopných a neschopných uchazečů na důstojnické škole. Test byl míněn jako screeningová technika, výsledky rozdělovaly uchazeče na "vhodné", dále na "nevhodné" a na "problematické", které je nutné vyšetřit pomocí ROR a dalších metod.